Ілюстрації до проектів


Історією розвитку світової ілюстрації я зацікавився після придбання книги американської письменниці Вілми Бар «Ілюстрований інтер’єр» будучи ще студентом. Захопленню моєму не було меж. На сторінках – безліч цікавих ілюстрацій. Різних майстрів, різних періодів, в різних техніках виконання. Мистецькі роботи, які мали абсолютно прикладне значення – продемонструвати ідею проектанта замовнику у найкращому світлі.
Надихаючись цією книгою та маючи неабиякий досвід академічного рисунку та живопису, я повсякчас намагався застосовувати мистецькі навики в своїй подальшій роботі.
Мій особистий досвід рисунку та живопису складає близько 27 років, адже я, починаючи з другого класу загально-освітньої школи (тоді мені було 7 років) почав відвідувати художню школу, яку закінчив з відзнакою через 4,5 роки. Тобто, я професійно маю справу з кольором, фактурою, різними техніками рисунку вже досить тривалий час. Одного разу в дитинстві, взявши олівець до рук – я досі його не випускаю. В той час як я вивчав можливості «ручної подачі» більшість з моїх колег наполегливо застосовували тримірні цифрові технології.
На мою думку, архітектурна ілюстрація в нашій країні вмерла не народившись. Причиною цьому є запізніле відкриття нами світового, зокрема європейського, досвіду. Архітектурна професія набула шаленої популярності в Україні тільки нещодавно, і це співпало з потужним розвитком комп’ютерного тримірного моделювання у світі. Сьогодні можна досягнути значного успіху у виконанні фотореалістичних зображень високої якості, присвятивши всього рік часу вивченню цієї дисципліни.
Здавалось, чому повністю не поринути в цифрові технології, адже вони дають стільки можливостей та переваг. Та мені завжди хотілось довести, що рукотворні зразки, навіть в сьогоднішніх високо конкурентних умовах ринку є достатньо ефективними при вдалому їх застосуванні.
Давайте з'ясуємо . Як, де і при яких умовах архітектурний ескіз, чи будь – яка інша форма архітектурної ілюстрації може бути актуальною. Розглянемо принципові переваги та недоліки виконання ескізів зроблених від руки та комп’ютерних ілюстрацій. 
Компютерна ілюстрація:
Переваги: 
1. Висока фотореалістичність та достовірність. 
Висока ступінь достовірності при передачі кольору та фактури матеріалів, штучного та природного освітлення.
2. Можливість отримати з однієї моделі необхідну кількість виглядів з різних точок зору.
3. Можливість отримати велику кількість кольорового вирішення об’єкту.
Недоліки:
1. Висока собівартість роботи.
Потрібна потужна графічна система та фантастично коштовне ліцензійне програмного забезпечення. (Те що сьогодні в Україні та інших країнах СНД можна користатись піратськими копіями програм - явище тимчасове. Рано чи пізно цю «лавочку» прикриють. Ті хто намагається працювати офіційно розуміють,що я маю на увазі.)
2. Великі затрати часу на моделювання та процес налаштування рендерингу. Відповідні витрати на оплату витрачених на роботу годин.
Архітектурна ілюстрація:
Переваги: 
1. Можливість отримання ескізів складних архітектурних об’єктів чи інтер’єру за лічені години а інколи хвилини.
2. Ескіз може застосовуватись як перша концептуальна стадія проектування,так і остаточна детальна ілюстрація - як жива демонстрація об’єкту в повній красі перед замовником.
3. «Жива» та оригінальна подача для презентаційних матеріалів
4. Низька собівартість матеріалу. 
Незначні витрати часу та відповідно його оплата.
Недоліки: 
1. Для зміни кольорового вирішення необхідно починати нову роботу (зображення).
2. Обмежені можливості передачі натуралістичності застосованих матеріалів.
Щодо останнього то зміст мистецтва загалом і полягає в тому, щоб не бути натуральним, а бути емоційним.
 

Як висновок - Основна первага ілюстрації і основний недолік комп’ютера це те, що складні об’єкти швидше і яскравіше можна продемонструвати в ескізах ніж тратити колосальний часовий ресурс на комп’ютерне моделювання. Крім того, якщо презентації необхідно надати статус вишуканого та мистецького підходу в проектуванні – «ручну» подачу не замінить жоден комп’ютер.
«Ручний» ескіз може стати просто незамінним при вирішенні концептуальних питань з замовником. Коли протягом декількох годин можна перебрати десятки варіантів. В той час коли на моделювання цих варіантів підуть тижні.
Ви можливо здивуєтесь, але в цивілізованому світі архітектурна ілюстрація досить поширена. В провідних країнах світу існують національні асоціації ілюстраторів, де є сотні членів. Попит на таку професію в Європі та Америці все ще існує. Мені два роки довелось пропрацювати в іноземній компанії Сіферт-Київ (2007-2009), де головний ідеолог та архітектор Джон Сіферт щодня по декілька годин проводив за ескізуванням. Перш ніж над проектом починалась робота, опрацьовувались десятки ескізів в середині компанії та на зустрічах з замовниками. Тепер пригадайте як працюють дизайнери автомобілів провідних компаній світу. Спочатку концепт з'являється на папері (десятки його варіантів) і коли ідея затверджена, приступають до розробки. Комп'ютерна модель в даному випадку виступає як дослідницький об’єкт на якому перевіряють ефективність прийнятих рішень.

Проектування архітектурних об’єктів не менш складне завдання і я не розумію архітекторів які думають комп’ютером. Ескіз вигідний тим що дає можливість миттю вловити думку і зафіксувати її на папері. Думка не буде чекати поки ви годинами будете моделювати. 
Я ніяким чином не заперечую важливості цифрових технологій. Успіхи які демонструє світова спільнота дизайнерів, які професійно залучені в цю галузь – дивовижні. Визнаю, що не маючи високих естетичних стандартів сприйняття світу та спостереження за оточуючим середовищем - неможливо створити справжній шедевр рендерингу. Є роботи які можна визнати витворами мистецтва. Та саме золото знаходиться десь посередині. Десь там де рукотворні роботи переплітаються з постійно зростаючими можливостями комп’ютера . Де одне доповнює інше, де людині доступний весь безмежний горизонт сприйняття та збагачення побаченим. 
Іллюстрація – як кіно, яке вже понад 50років доводить своє безсмертя перед всепоглинаючим телебаченням. Головне розуміти різницю.

В статті використані ілюстрації до проектів:
- піцерія "Гульбарій" в м.Червоноград Львівської обл.;
- магазин жіночої білизни "Міледі" в ТЦ "АРЕНА КЛАС" м.Київ;
- дизайн інтер'єру квартири на вул.Гнатюка у м.Львові. 
Віс проекти реалізовані!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар